"הסטטוס קוו כואב אבל חילולי השבת שמחוצה לו, נאכפים"

כיהודי חרדי, סטטוס קוו זו פשרה כואבת. החוק לצערי מאפשר פתיחת בתי עינוגים כלומר, מסעדות, בתי קפה וקולנוע להם מותר לצערי הגדול במסגרת הסטטוס קוו
אבי יעקב 1 Comment on "הסטטוס קוו כואב אבל חילולי השבת שמחוצה לו, נאכפים"

אברימי קרויזר בשיחה עם מרדכי לביא על השבת בירושלים: לא עושים מו"מ על השבת • "אנחנו במציאות עצובה שעדיין לא כולם שומרי שבת ומצוות ובהתאם למציאות הזו ישנם צרכים גדולים של הציבור" • דבר היועץ

כיהודי חרדי, סטטוס קוו זו פשרה כואבת. החוק לצערי מאפשר פתיחת בתי עינוגים כלומר, מסעדות, בתי קפה וקולנוע להם מותר לצערי הגדול במסגרת הסטטוס קוו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבריימי קרויזר, יועץ ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שוחח הבוקר עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" בעקבות ישיבת ראשי המפלגות החרדיות אמש עם ראה"ע. בדבריו אמר כי הסטטוס קוו בעיר נשמר והעירייה, על פי קביעת הוועדה שישבת אתמול, היא מהמצוינות באכיפת חוקי השבת בתחומה.

"לצערי המשיח לא הגיע אתמול" אמר קרוייזר בפתח דבריו "אנחנו עדיין בגלות. הוועדה לא קיבלה מנדט לקרב לבבות. ישנם בירושלים ציבור משמעותי שלא זכה לשמור תורה ומצוות וזה לא חדש. הציבור החרדי לא רוב מוחלט בירושלים לצערנו. אותם עסקים שפתוחים בשבת והמילה עסקים צריכה להתחלק לאותם דברים שלצערנו הגדול, מותרים על פי חוק" אמר קרוייזר והסביר את המושג 'סטטוס קוו' "האם דברים שעל פי חוק אסור להם להיות פתוחים בשבת, פתוחים והאם מתבצעת אכיפה, כן או לא. זהו הסטטוס קוו".

על תחושותיו האישיות, סיפר "כיהודי חרדי, סטטוס קוו זו פשרה כואבת. החוק לצערי מאפשר פתיחת בתי עינוגים כלומר, מסעדות, בתי קפה וקולנוע להם מותר לצערי הגדול במסגרת הסטטוס קוו, על פי החוק להיפתח בשבת. בשאר העסקים, העירייה נחשבת, על פי מסקנת הוועדה, לאחת מהערים המצטיינות בנושא האכיפה בנושא"

על הטענות שהושמעו על כך שמכרז מטעם העירייה התנה את פתיחת הנכס בשבת, אמר היועץ החרדי "למיטב ידיעתי, אין דבר כזה שעיריית ירושלים הוציאה מכרז לנכס שהותנה בפעילות הכוללת חילול שבת". על הישיבה אמש, הוא אומר "לא מדובר בקמפיין, זה לא עניין של כלום. יש פה סיעתא דשמיא ויש אחריות לנושא הרגיש והחשוב ביותר שיש בציבור החרדי והיחסים שלו עם מדינת ישראל והרשויות. השבת לא נתונה למו"מ, היא לא שייכת לאף אדם. אין דרך להתפשר. אנחנו במציאות עצובה שעדיין לא כולם שומרי שבת ומצוות ובהתאם למציאות הזו ישנם צרכים גדולים של הציבור. יש צורך לעשות את הכל תוך שמירת כבוד השבת. צריך לעשות את זה בצורה חכמה ובהכוונת גדולי ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גועל נפש. אברימ'לה! כל כך הרבה פעמים אמרתי "לצערי" בזמן שכל הפרנסה והתפקיד שלך הם למנוע מהחרדים להלחם עבור השבת ולמנוע הפרעה לשלמות הקואליציה. הגיע הזמן שתתפטר.